Wednesday 30 March 2011

April Fool Bukan Budaya Kita"ISLAM"

Sebenarnya, April Mop Adalah Sebuah Perayaan Hari Kemenangan Atas Dibunuhnya Ribuan Umat Islam Spanyol Oleh Tentara Salib Yang Dilakukan Lewat Cara-Cara Penipuan. Sebab Itulah, Mereka Merayakan April Mop Dengan Cara Melegalkan Penipuan Dan Kebohongan Walau Dibungkus Dengan Dalih Sekadar Hiburan Atau Keisengan Belaka.

Peristiwa Ini Berlaku Semasa Penaklukan Semula Sepanyol Daripada Tentera Islam Dan Pekan Yang Terakhir Ditakluk Adalah Granada. Pada Ketika Ini Tentera Salib Telah Melakukan Penipuan Dengan Menjanjikan Kapal Pelarian Kepada Umat Islam Untuk Menarik Umat Islam Keluar Dari Tempat Persembunyian. Malangnya Apabila Mereka Keluar, Semua Rumah Mereka Dibakar Dan Kapal Yang Dijanjikan Turut Dibakar Oleh Tentera Salib.

Dengan Satu Teriakan Dari Pemimpinnya, Ribuan Tentara Salib Segera Membantai Umat Islam Spanyol Tanpa Rasa Belas Kasihan. Jerit Tangis Dan Takbir Membahana. Seluruh Muslim Spanyol Di Pelabuhan Itu Habis Dibunuh Dengan Kejam. Darah Menggenang Di Mana-Mana. Laut Yang Biru Telah Berubah Menjadi Merah Kehitam-Hitaman.

Tragedi Ini Bertepatan Dengan Tanggal 1 April. Inilah Yang Kemudian Diperingati Oleh Dunia Kristen Setiap Tanggal 1 April Sebagai April Mop (The April’s Fool Day). Pada Tanggal 1 April, Orang-Orang Diperbolehkan Menipu Dan Berbohong Kepada Orang Lain.

Bagi Umat Kristiani, April Mop Merupakan Hari Kemenangan Atas Dibunuhnya Ribuan Umat Islam Spanyol Oleh Tentara Salib Lewat Cara-Cara Penipuan. Sebab Itulah, Mereka Merayakan April Mop Dengan Cara Melegalkan Penipuan Dan Kebohongan Walau Dibungkus Dengan Dalih Sekedar Hiburan Atau Bergurau Belaka.

Bagi Umat Islam, April Mop Tentu Merupakan Tragedi Yang Sangat Menyedihkan. Hari Di Mana Ribuan Saudara-Saudaranya Se-Iman Disembelih Dan Dibantai Oleh Tentara Salib Di Granada, Spanyol. Sebab Itu, Adalah Sangat Tidak Pantas Juga Ada Orang Islam Yang Ikut-Ikutan Merayakan Tradisi Ini.

Siapapun Orang Islam Yang Turut Merayakan April Mop, Maka Ia Sesungguhnya Tengah Merayakan Ulang Tahun Pembunuhan Massal Ribuan Saudara-Saudaranya Di Granada, Spanyol, 5 Abad Silam.

Jadi, Perhatikan Sekeliling Anda, Anak Anda, Atau Anda Sendiri, Mungkin Terkena Bungkus Jahil April Mop Tanpa Kita Sadari.

No comments:

Post a Comment